FAQ

Fråga: Kan man spela bara 2 serier och sedan byta?
Svar: Nej. Du måste spela 3 serier, varken mer eller mindre, innan du får byta.

Fråga: Måste alla i laget spela?
Svar: Nej, det är inte nödvändigt. Dock får inte samma spelare spela mer än 3 serier i rad utan att byta.

Fråga: Hur många lag måste anmäla sig för att tävligen ska bli av?
Svar: Minst 28 lag.

Fråga: Kan man få bekräftelse m.m. skickat till fler än en epostadress?
Svar: Ja, om du skriver flera adresser med semikolon-tecken emellan.
T ex: en.adress@domän.se; en.annan.adress@domän.com

Fråga: Kan tävlingen spelas av ungdomar på 12-15 år?
Svar: Ja, det är inga problem för dem att delta, så länge de har licens.

Fråga: Vad måste jag ha med mig för att kunna sova?
Svar: Tja, allt från ingenting till tältsäng.
Det finns plats i hallen, eller i omedelbar anslutning till densamma, att gå undan och vila eller sova ett slag. Vill du kan du släpa med dig en tältsäng, men liggunderlag/luftmadrass och sovsäck funkar lika bra.

Fråga: Hur tar jag mig enklast till bowlinghallen?
Svar: Om du inte har så långt att åka är nog bil att rekommendera.
För längre sträckor eller om du inte har körkort eller tillgång till chaufför så kan vi rekommendera tåget. Tågstationen ligger ett par stenkast från hallen så det är inte långt att gå, ca: 5 minuter tar promenaden. Gå norrut på perrongen och sväng ner till höger mot en stor parkering - där ser du huset som inrymmer bowlinghallen, det sitter en stor kägla i hörnet på fasaden.

Fråga: Går det ut på att spela så många serier som möjligt på 15 timmar?
Svar: Nej. Alla lag spelar lika många serier. Vi inväntar att alla ska spela färdigt innan nästa start drar igång.
Tävlingen är över 36 serier. Vi räknar med 3 serier per timme i snitt (inräknat omoljningar). Tävlingen är alltså avslutad ca kl. 11:00.

Fråga: Måste jag anmäla spelare när jag anmäler lag?
Svar: Nej, det är inte nödvändigt. Det är möjligt att ändra eller lägga till spelare senare. Men vänta inte att sätta samman laget för sent utan vi blir glada om det är klart så snart som möjligt.
När lagets anmälan blivit godkänd så kan ni logga in och göra ändringar själva via "Mitt Lag".

Fråga: Kan jag se vilka lag som anmält sig till tävlingen?
Svar: Ja, det kan du.
Klicka på texten "Se aktuell laglista här" på startsidan så får du fram en lista med anmälda lag.

Fråga: Vad är den totala prissumman?
Svar: Den totala garanterade prissumman är 39 600 kr.
Om fler än 29 lag anmäler sig så ökar prissumman med 2600 kr för vartannat lag från och med 30 lag: 30 lag=7 priser, 32 lag=8 priser, 34 lag=9 priser, 36 lag=10 priser, 38 lag=11 priser, 40 lag=12 priser, 42 lag=13 priser, 44 lag=14 priser.

Fråga: Hur vet vi att betalningen kommit fram?
Svar: Ni får en bekräftelse skickad till den e-postadress Ni angav när laget anmäldes. Har Ni inte fått någon bekräftelse inom 1 vecka efter ni betalat, skicka ett mejl till info@stafettnatten.se.

Fråga: Kan jag se startordningen någonstans?
Svar: Så snart ordningen är lottad ser du respektive lags startbana på listan med anmälda lag. Klicka på texten "Se aktuell laglista här" på startsidan så får du fram listan.
Lottningen sker ett par veckor innan tävlingen startar.

Fråga: Är det en hcp-tävling?
Svar: Ja.

Fråga: Är tävlingen saktionerad?
Svar: Ja, den är sanktionerad och regler ur blå boken gäller.

Fråga: Måste alla i laget spela lika många serier?
Svar: Nej, det är inte nödvändigt. Ni komponerar själva ihop startordningen och kan på så sätt varva de spelare som spelat bra. Den enda restriktionen är att man måste byta spelare efter varje omgång (3 serier).

Fråga: Jag kan inte följa mitt lag på plats, kan jag se resultatet på nätet?
Svar: Ja. När tävlingen är igång kommer vi publicera resultat på framsidan som uppdateras kontinuerligt efter varje omgång (var 3:e serie). Vill du se mer live så finns scoring online på Strike&Co hemsidan. Tänk på att resultaten på scoring online är utan hcp.